Завантаження ...
Новобудови Києва
Новобудови Києва

Літаки скидають пальне під час польоту, а для чого знаєте?

Про це мало кому відома, літаки під час польоту періодично прямо в повітря скидують пальне. Дізнавшись таку особливість експлуатації літаючих машин, кожна людина здасться щонайменше двома питаннями. Перший - чи досягає гас поверхні землі, будучи скинутим з баків прямо в небі. Другий - навіщо взагалі літакам доводиться скидати дорогоцінне пальне. Постараємося відповісти на ці питання....

 

Про це мало кому відома, літаки під час польоту періодично прямо в повітря скидують пальне.  Дізнавшись таку особливість експлуатації літаючих машин, кожна людина здасться щонайменше двома питаннями. Перший - чи досягає гас поверхні землі, будучи скинутим з баків прямо в небі. Другий - навіщо взагалі літакам доводиться скидати дорогоцінне пальне. Постараємося відповісти на ці питання.

Для чого взагалі скидати гас

Гас скидається далеко не під час кожного польоту. Дана процедура досить рідкісна і вважається надзвичайною. Реалізується вона для забезпечення безпеки літака і його пасажирів. Для того, щоб зрозуміти в чому суть, слід для початку згадати про такі важливі поняття в авіації, як «максимальна злітна маса» і «максимальна посадкова маса». Нескладно здогадатися, що якщо дані показники перевищені, то літак не зможе безпечно сісти або злетіти.

Вся річ у тім, що максимальна злітна маса будь-якого літака завжди вища, ніж максимальна посадкова. Нічого дивного в цьому насправді немає, адже крім самого літака в параметр маси додаються пасажири, вантажі та, звичайно ж, паливо. Більшість пасажирських лайнерів, вирушаючи в небо, важать на порядок більше, ніж повинні важити в момент посадки. Необхідна маса втрачається в польоті не за рахунок викинутих за борт пасажирів, а за рахунок згорілого гасу.

Маршрут літака складається таким чином, щоб при максимальному завантаженні під час польоту встигло згоріти достатньо палива, і маса літака прийшла в норму перед посадкою. Само собою в житті буває всяке: проблеми в аеропортах, поломки в літаках, різка зміна погоди та інші події. У кожній із цих (і багатьох інших) ситуаціях лайнер може бути змушений зійти з раніше запланованого маршруту і сідати на землю раніше. Відповідно, в такій ситуації його маса не встигає досягти посадочних значень і в цій ситуації команда приймає рішення про скидання пального.

Наскільки безпечне скидання гасу

Гас є винятковим пальним. Енергетична віддача, яка виходить в двигуні в результаті згоряння гасу, в десятки разів перевищує віддачу в будь-яких інших альтернативних двигунах. При цьому гас досить сильно відрізняється від бензину. В першу чергу тим, що набагато гірше випаровується. Скидання гасу в небі дозволяє випарувати частину палива, проте з досить великою часткою ймовірності щось все-таки долетить до землі.

Саме з цієї причини льотчики намагаються скидати гас на якомога більшій висоті. За такого випадку хмара гасу розпадається на дрібні краплі, що дозволяє звести шкоду навколишньому середовищу фактично до нуля.

Куди важливіше те, що скидання гасу - це все-таки міра надзвичайна. Перш ніж піти на такий крок, пілоти зобов'язані зв'язатися з диспетчерською та отримати дозвіл. Робиться це не стільки з турботи про навколишнє середовище, скільки з питань безпеки. Справа в тому, що керосиновое хмара буде знаходитися в небі деякий час, і диспетчери повинні переконатися, що в цю хмару не потраплять інші літаки. В іншому випадку може статися катастрофа машини.

Важливо і те, що далеко не всі літаки обладнані системою скидання гасу прямо в польоті. У такій ситуації літак буде намотувати кола навколо аеропорту, щоб спалити паливо і вирівняти масу борту до потрібного параметра. Більш того, якщо навіть літак обладнаний такою системою і йому в даний момент нічого не загрожує, то швидше за все диспетчери не дадуть дозволу на екстрене скидання і відправлять літак кружляти.

Приєднуйтесь до наших сторінок в соцмережах і слідкуйте за головними подіями: